تاثیر دریافت بازخورد مشتریان (نظرات مشتری) در فروش بیشتر

رای شما / رای کاربران:
۲.۸ از ۱۲ رای

 

دریافت بازخورد مشتریان به عنوان یکی از بزرگترین منبع اطلاعات و یکی از مهم ترین استراتژی های فروش بیشتر قلمداد می شود. در واقع دریافت بازخورد مشتریان از کالای خریداری شده و گردآوری نظرات مشتریان به شیوه های متعدد به ویژه در بازاریابی آنلاین می تواند به عنوان عاملی موثر در کاهش نارضایتی آنها و موفقیت برای کسب و کار موجود قلمداد شود.

دریافت نظرات مشتری نشان دهنده اعتبار شرکت و ارتباط موثر با مشتریان می شود و به عنوان یک فاکتور مهم سنجش صداقت در بازار رقابتی امروز قلمداد می گردد. پس از گردآوری بازخورد مشتریان به وسیله فرصتی که برای نظر سنجی در اختیار آنها قرار داده می شود و پاسخ مناسبی که از طرف فروشندگان ارائه می گردد موجب اعتمادسازی در مشتری به ویژه مشتریان ناراضی خواهد شد.

شیوه های دریافت بازخورد مشتریان

دریافت بازخورد مشتریان و اشتراک نظرات به وسیله روش های گوناگون ارتباطی در شبکه های اجتماعی و بازاریابی و فروش اینترنتی امکان پذیر است از جمله این روش ها عبارتند از: گردآوری نظرات مشتریان در وب سایت و سایر کانال های اجتماعی.

جهت دریافت نظرات مشتری می توان با استفاده از فرم های نظرسنجی که در سایت فروش طراحی شده اند و امتیازاتی که برای رتبه بندی این نظرات تعیین می شوند اقدام کرد. با گردآوری نظرات مشتری، میزان رضایت یا عدم رضایت از محصول خریداری شده برای مشتریان دیگر به اشتراک گذاشته می شود. دریافت نظرات مشتری به ویژه در کسب و کارهای اینترنتی تاثیر بسزایی در رفتار خرید مشتریان دیگر دارد که برای اولین بار اقدام به خرید می کنند.

استفاده از ایمیل و پیامک نیز از دیگر روش های اعتمادسازی در مشتری و دریافت نظرات مشتری است و ایجاد بخشهای اختصاصی طراحی شده برای دریافت بازخورد مشتریان راهکاری برای جلب نظر مشتری جدید و مشتری تلقی می شود.

همچنین بخوانید:  بهترین مارک های دستگاه تصفیه آب خانگی چیست؟

یکی از بهترین روشها برای جذب مشتری با استفاده از نظرات مشتریان فعلی، سامانه بانشان است . برای جزییات بیشتر صفحه طرح ویژه کسب و کارها را مشاهده نمایید

تاثیر دریافت نظرات مشتریان (تجارب مشتریان)

دریافت بازخورد مشتریان  و به اشتراک گذاری افکار مشتری به صورت رسمی یا غیر رسمی در سایت های دیگر فرصتی است که مدیران یک مجموعه می توانند جهت فروش بیشتر از آن استفاده کنند. در واقع به عنوان یک روش تبلیغاتی در بازاریابی نوین و قدردانی از مشتریان موجود، همین طور انجام اقدامات اصلاحی برای مشتریانی با نظرات منفی می توان راهکاری مناسب جهت افزایش فروش شرکت ایجاد کرد. در واقع مطالعه نظرات مشتریان می تواند در مشتریان جدید احساس اعتماد به وجود آورد و آنها را ترغیب به خرید کند.

با دریافت بازخورد مشتریان به صورت اینترنتی و بازاریابی آنلاین وجهه اجتماعی برای یک کسب و کار ایجاد می شود و به عنوان عاملی جهت متمایز شدن شرکت از کسب و کارهای رقیب قلمداد می شود.

در نهایت زمانی که مشتریان نظرات مثبت یا منفی خود را به اشتراک می گذارند و رضایت آنها از خرید فعلی تامین می شود تجربه خرید خود را با دوستان دیگر به اشتراک می گذارند. در واقع این تبلیغات دهانی توسط مشتریان فعلی پس از دریافت بازخورد مشتریان و پاسخگویی درست به آنها  توسط شرکت راهکاری موثر در روند فروش بهتر است. روابطی که در نتیجه نظرسنجی و گردآوری سلایق مشتریان متعدد بین شرکت و خریداران به وجود می آید می تواند تداوم فروش و احساس قدردانی را در مشتریان به وجود آورده و آنها را از خرید خود راضی و خوشحال نگه دارد.

 

 

امیر عباس شیروانی

امیر دانش آموخته رشته مدیریت است و مدرک کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دارد. او علاقه زیادی به بازاریابی اینترنتی دارد و هم اکنون در گروه بانشان به عنوان کارشناس ارشد تولید محتوا فعالیت دارد.

نظر بدهید

  • برای ثبت نظر خودتان، بهتر است در سایت ثبت نام کنید، اینکار فقط 30 ثانیه زمان نیاز دارد، تا بعدا بتوانید نظراتتان رو کنترل کرده و در قرعه کشی ها شرکت کنید. اما ثبت نام اجباری نیست!
  • بستن
    *
    *
avatar
  اشتراک  
اطلاع از
مطلب قبلی:
وب سایت مدیرناب – کد ۱۰۰۳

طراحی سایت به همراه اپلیکیشن تضمین صفحه ی نخست گوگل پشتیبانی 1 سال رایگان بنا به اعلام سازمان جهانی تجارت

Close