بهترین قرص مولتی ویتامین

رای شما / رای کاربران:
۲.۳ از ۴۱ رای

با توجه به درخواست برخی از کاربران جهت ارائه مطلبی با عنوان بهترین قرص مولتی ویتامین، در این مقاله سعی کردیم بهترین قرص مولتی ویتامین را از چند نمونه از قرص های مولتی ویتامین موجود در بازار که جهت تقویت عمومی بدن مناسب هستند انتخاب کنیم . البته قرص های مکمل زیادی در بازار وجود دارد ولی در این مقاله فقط به چند نمونه از بهترین قرص ها با توجه به نظرات جمع آوری شده خواهیم پرداخت.

اسپیروویت – Spiruvit

شرکت اشبال شیمی

یا

اسپیرولینا – Spirulina

شرکت ریحان نقش جهان

این مولتی ویتامین، در اصل یک آنتی اکسیدان طبیعی است که از نوعی جلبک به نام اسپیرولینا ساخته میشود . مواد اولیه این مولتی ویتامین که همان جلبک هستند در این محصول از شرکت روکت آلمان وارد شده و در شرکت اشبال شیمی بسته بندی میشود.  البته نوع دیگری از این محصول با نام “اسپیرولینا” ساخت شرکت حیان نیز وجود دارد که تمام مواد و ساخت آن در داخل کشور انجام میشود.

اسپیرولینا بیش از ۶۰% پروتئین دارد که بیشترین میزان پروتیئن روی کره زمین است و می تواند تمام اسیدآمینه های لازم برای بدن را تامین نماید.

اسپیرولینا یک سم زدای قوی است و می تواند به خوبی فلزات سنگین و سموم را به خود جذب کند و باعث حذف آنها از سلول های پوستی و بدن گردد. این جلبک غنی از کلروفیل است که یکی از بهترین مواد پاک کننده طبیعی است و می تواند در از بین بردن فلزات سنگین و سموم موثر باشد و باعث ایجاد پوستی شفاف و لطیف تر گردد.

این قرص برای پیشگیری از سرطان، کاهش کلسترول خون، مقابله با خستگی یا پیری کمک می کند و غنی از پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی بوده که منبع مغذی برای مصرف ورزشکاران محسوب می‌شود. علاوه بر آن، این مکمل می‌تواند میزان سوخت‌وساز بدن را افزایش دهد، به تقویت بافت ماهیچه کمک کند و باعث بهبود عملکرد ورزشی شود.

اسپیرولینا دارای مصرف دوگانه می باشد، بدین معنی که اگر برای رژیم لاغری از آن استفاده میشود بهتر است که این مکمل یک ساعت قبل از غذا جهت بهبود کارکرد دستگاه گوارش و افزایش هضم و جذب آن مصرف شود و اگر برای افزایش وزن و درمان سوء تغذیه استفاده می شود بهتر است یک ساعت بعد از غذا میل شود.

آلگومد – Algomed

این قرص همانند قرص اسپیروویت از یک جلبک تهیه میشود . ولی فرق اصلی این قرص با قرص قبلی در نوع جلبک است که جلبک استفاده شده در آن Chlorella کلرلا نام دارد. 

آلگومد حاوی انواع مختلفی از ویتامین‌ها ( E، C، B1، B2، B3، B5، B6، B7، B12، فولیک‌اسید، اینوزیتول و …)، املاح (آهن، منیزیم، سِلنیوم، روی، پتاسیم، کلسیم، کروم و …)، مقادیر بسیار بالایی پروتئین ( تقریبا بیش از سه برابر پروتئین موجود در گوشت و ماهی)، تمامی آمینو اسیدهای ضروری (که بدن قادر به تولید آنها نیست)، اسیدهای چرب امگا ۳ و ۶، بالاترین میزان اسیدهای نوکلئیک (بخصوص RNA که موجب افزایش حافظه و جوان سازی پوست می گردد) و بالاترین مقدار کلروفیل در طبیعت (بیش از ۱۰ برابر سایر گیاهان) است

همچنین بخوانید:  بهترین آرایشگر زنانه در شهر شما کیست؟

آلگومد نیز مانند اسپیرولینا یک سم زدای قوی است و با اتصال به فلزات سنگین مثل کادمیوم، اورانیوم، جیوه، و حتی مواد رادیواکتیو باعث زدودن بآنها از بدن میشود.

یکی از تفاوت های این قرص با قرص اسپیرویت (اسپیرولینا) این است که گفته میشود این جلبک توانایی بازسازی سلولهای عصبی را نیز دارد و برای افرادی که دارای ناهنجاری های اعصاب و بیماری تحلیلی مغزهستند بسیار مناسب است . البته اسپیرولینا به نسب کلرلا دارای پروتئین و آهن بیشتر است و از لحاظ گوارشی بسیار سریعتر جذب میشود.

البته ممکن است برخی از مصرف کنندگان آلگومد در ابتدای مصرف، کمی حساسیتهای روده ای را حس کنند، که یکی از دلایل آن این است که این جلبک به نسبت اسپیرولینا دارای هسته قوی تری است که ممکن است برخی افراد کمی با هضم آن مشکل داشته باشند.

ول من – Wellman

و

ول ومن Wellwoman

این مولتی ویتامین حاوی عصاره Ginseng بوده که برای رفع خستگی و تولید انرژی نقش بسزایی دارد. به غیر از آن، تولید انرژی و افزایش قوای جسمانی ، افزایش قدرت باروری و توانایی ( ج ن س ی ) و همچنین کمک به جلوگیری از سرطان پروستات نیز در فواید این مولتی ویتامین ذکر شده است. 

ترکیبات این مولتی ویتامین شامل گیاه جینسنگ ، سیر، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، آمینو اسید ها، پارا آمینو بنزوئیک اسید میباشد . این مولتی ویتامین ساخت شرکت Vitabiotics انگلستان بوده و مواد استفاده شده در آن از کیفیت بالایی برخوردار است.

مقدار مناسب مصرف برای بزرگسالان روزانه یک عدد قرص است. wellman دارای ترکیبات مناسب آقایان بوده و wellwoman دارای ترکیبات مخصوص خانمهاست.

Red Ginseng

همانطور که از نام این مولتی ویتامین پیداست، این این قرص دارای مقدار زیادی ریشه گیاه جینسینگ قرمز کره ای است. همانطور که میدانید گیاه جینسینگ در جهان بسیار مشهور بوده و آن را گیاه جوانی نیز مینامند.

عصاره جینسینگ قرمز داخل این مکمل، توان و قدرت سیستم قلبی و عروقی را افزایش داده و فشار خون را تنظیم می کند.

برخی از فواید گیاه جینسینگ شامل:

* افزایش توان ذهنی * افزایش قدرت جسمانی * بهبود فعالیت حافظه * افزایش شادابی و نشاط * افزایش قدرت تحمل و پایداری * از بین بردن استرس  مقابله با پیری و عوارض آن

ناصر اولیاء

از سال 84 در زمینه طراحی و برنامه نویسی صفحات وب فعال است و به تولید محتوا در زمینه های مختلف و به اشتراک گذاری اطلاعات علاقه زیادی دارد و همواره از ارائه تجربیاتش به دیگران لذت میبرد. او هم اکنون مسئول تولید محتوا و همچنین مجری و پشتیبان برخی از امکانات فنی سامانه بانشان است.

نظر بدهید

  • برای ثبت نظر خودتان، بهتر است در سایت ثبت نام کنید، اینکار فقط 30 ثانیه زمان نیاز دارد، تا بعدا بتوانید نظراتتان رو کنترل کرده و در قرعه کشی ها شرکت کنید. اما ثبت نام اجباری نیست!
  • بستن
    *
    *
avatar
  اشتراک  
اطلاع از
مطلب قبلی:
ظروف یکبار مصرف گیاهی

در این نوشتار قصد دارم توضیحاتی هرچند مختصر راجع به محاسن و مضرات ظروف یکبار مصرف گیاهی و همچنین ظروف

Close