قدرت نظرات و پیشنهادات مشتریان با روش ۷۰/۳۰ و ۸۰/۲۰

رای شما / رای کاربران:
۴.۷ از ۳ رای

استفاده از نظرات و پیشنهادات مشتریان با روش ۸۰-۲۰

به زبان ساده قانون پارتو یا همان قانون ۲۰-۸۰ در زمینه کسب و کار میگوید ۸۰ درصد فروش‌ها مربوط به ۲۰ درصد مشتریان است. این قانون را حتی میتوان در بسیاری از امور زندگی نیز مشاهده کرد. مثلا ۸۰% نتایج از ۲۰% تلاش شما حاصل میشود. و یا حتی وقتی مثلا در مورد اطلاعاتی که سازمانها جمع آوری میکنند به صورت موشکافانه مورد بررسی قرار دهیم متوجه میشویم که ۲۰% از این اطلاعات مورد استفاده قرار میگیرد و ۸۰% از این اطلاعات عملا مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

بنابراین ۲۰ درصد از مشتریان شما هستند که برای شما به اندازه ۸۰ درصد پولساز هستند . پس بسیار مهم است که برای فروش بیشتر روی آن ۲۰ درصد مشتریان که به آنها میتوان مشتریان ویژه نیز گفت، وقت بیشتری را بگذارید.

اولین و مهمترین کاری که می بایست برای مشتریان ویژه انجام دهید این است که نظرات و پیشنهادات این مشتریان را برای رفع نواقص در کسب و کارتان دریافت کنید. و معمولا چون مشتریان ویژه شما مشتریانی هستند که احتمالا مدتی است با شما کار میکنند، میتوانند از بسیاری از نقصها ، اشکالات و یا زمینه های بهبود در کسب و کار شما آگاه بوده و شما را راهنمایی کنند.

دومین کار برای حفظ این مشتریان ارائه تخفیف های مختلف بر اساس تخفیف در خرید بعدی، تخفیف های مناسبتی، و یا تخفیف بر اساس مقدار خریداری شده تا کنون است و با اینکار میتوانید احساس اطمینان بیشتری از خرید از کسب و کار خود به آنها بدهید.

نکته ویژه ای که از مطالب گفته شده برداشت میشود این است که ۸۰ درصد از وقت تان را باید بگذارید برای پیدا کردن مشتری جدید و صحبت با وی و ۲۰ درصد باقیمانده را هم به نهایی سازی فروش اختصاص دهید.

یکی از روشهای ارائه شده توسط سامانه بانشان در زمینه استفاده بهینه از این زمان در یافتن مشتریان جدید این است که شما میتوانید با نمایش نظرات و پیشنهادات مشتریان فعلی خود، مشتریانی که در انتخاب خود سردرگم هستند را به خرید از کسب و کار خود ترغیب کنید. (جهت کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه میتوانید به اینجا و یا اینجا مراجعه کنید.) بنابراین بدون صرف وقت و انجام تبلیغات گسترده مشتریان بیشتری به سراغ کسب و کار شما خواهند آمد.

همچنین بخوانید:  بهترین مراکز تعمیرات خودرو در تهران و اصفهان

گوش دادن به تقاضای مشتری با روش ۷۰-۳۰

به زبان ساده این قانون میگوید ۷۰ درصد شنونده حرف و تقاضای مشتریان (و یا نظرات و پیشنهادات مشتریان) باشیم و ۳۰ درصد به آنها پاسخگو باشید . برای توضیح این قانون نیاز به ذکر سه نکته ضروری است که میبایست رعایت شود:

اول : فروشنده باید سعی کند نوع سوال های مشتری را متوجه شده و پاسخ مناسب در جهت سوالهای مشتری به وی بدهد و بنابراین فروشنده نباید مثلا در همان اول قیمت اجناس را به مشتری بدهد، بلکه ابتدا سوالات مشتری در رابطه با کالا و یا خدمات مورد نیازش را تشخیص داده و کالا و خدماتی متناسب با نیاز مشتری به وی معرفی نماید و در صورت سوال مشتری در رابطه با قیمت، قیمت آن کالا و خدمات به مشتری داده شود. البته این بدان معنی نیست که قیمت نباید بر روی اجناس قرار گیرد، بلکه بدان معنی است که درصورتیکه مشتری نتوانست از انبوهی از کالاهای حتی با قیمت شما کالای خود را انتخاب کند، میبایست در ابتدا بدنبال نیاز وی و پاسخ به نیاز مشتری باشید.

دوم :وقتی احساس کردید مشتری با رفتارش ممکن است از خرید منصرف شود، در بسیاری از مواقع بدین معنی است که پاسخ برخی از سوالاتی که اصلا از شما نپرسیده را پیدا نکرده است و بنابراین فروشنده میبایست در این مرحله از مشتری دعوت کند تا اطلاعات بیشتری درباره خدمات و یا محصولات به وی بدهد ، به طوریکه مشتری احساس کند قرار است فروشنده به عنوان یک مشاور برای وی عمل کند.

سوم : سعی کنید برخی از انتقادات مشتری از کسب و کارهای دیگر ، و یا برخی نظرات و پیشنهادات مشتریان از کسب و کار خود را در لابلای صحبتهای مشتری در حافظه خود ثبت کنید تا بعدا با استفاده از همین انتقادات بتوانید به عنوان مزایای کسب و کار خود برای مشتریان دیگر استفاده کنید و همچنین با رفع اشکالات و اجرای نظرات و پیشنهادات مشتریان، در جهت بهبود کسب و کار خود گامهای مثبتی بردارید.

 

ناصر اولیاء

از سال 84 در زمینه طراحی و برنامه نویسی صفحات وب فعال است و به تولید محتوا در زمینه های مختلف و به اشتراک گذاری اطلاعات علاقه زیادی دارد و همواره از ارائه تجربیاتش به دیگران لذت میبرد. او هم اکنون مسئول تولید محتوا و همچنین مجری و پشتیبان برخی از امکانات فنی سامانه بانشان است.

نظر بدهید

  • برای ثبت نظر خودتان، بهتر است در سایت ثبت نام کنید، اینکار فقط 30 ثانیه زمان نیاز دارد، تا بعدا بتوانید نظراتتان رو کنترل کرده و در قرعه کشی ها شرکت کنید. اما ثبت نام اجباری نیست!
  • بستن
    *
    *
avatar
  اشتراک  
اطلاع از
مطلب قبلی:
پوشاک بهترین ها کد ۱۰۰۵

عرضه مستقیم برترین برندهای ایرانی در زمینه پوشاک نوزاد ، کودک ، نوجوان عرضه برترین مدل های لباس بچه گانه

Close