کارآفرینی با سرمایه کم

رای شما / رای کاربران:
۳.۵ از ۴ رای

بیکاری تبدیل به یکی از معضل های جامعه ی ما شده است و این در حالی است که جوانان می توانند فرصت های شغلی بسیاری برای خود و دیگران ایجاد کنند. در این مقاله چند نکته ی کلیدی درباره ی کارآفرینی با سرمایه کم به همراه چند شغل پیشنهادی که نیاز به سرمایه ی آنچنانی ندارد؛ ارائه شده است.

با ما همراه باشید تا به شما ثابت کنیم امکان ایجاد شغل با سرمایه کم وجود دارد. در ادامه مواردی را ذکر می کنیم که هرچند کوچک و کم اهمیت به نظر می رسند اما در کارآفرینی با سرمایه کم کلیدی هستند. بسیاری از افراد به خاطر بی توجهی به همین نکات کلیدی در ایجاد شغل با سرمایه ی کم موفق نمی شوند.

حداقل نکاتی که قبل از ایجاد یک کسب و کار میبایست در نظر گرفت شامل موارد زیر است :

نیاز جامعه

پیش از این که به سراغ کارآفرینی با سرمایه کم بروید باید بتوانید به چند سوال درباره ی آن پاسخ دهید. برای نمونه باید بدانید که شغل مورد نظر شما نیاز روز جامعه هست؟ باید دیدگاهی نسبت به آینده ی شغل و بازار آن داشته باشید. بدانید تا چند سال آینده تقاضا برای محصول یا خدمات شما وجود دارد؟ آیا امکان اشباع بازار هست؟ آیا امکان به روز رسانی محصول یا خدمت شما متناسب با پیشرفت نیازهای جامعه وجود دارد؟ این ها سوالاتی است که به شما کمک می کند تا بفهمید شغل انتخابی شما چقدر و تا چه زمانی برای شما سود آور خواهد بود. با مقایسه ی شغل های متنوع می توانید شغلی را انتخاب کنید تقاضای آن زیاد و نیاز روز جامعه است.

برنامه ریزی

اگر شغل مورد نظرتان را پیدا نکردید، ناامیدی آخرین گزینه ی شماست. به دنبال ایجاد شغل با سرمایه کم باشید. برای این کار برنامه ریزی کنید و تمام جنبه های کار را در نظر بگیرید؛ میزان درآمد، مدت زمان مورد نیاز برای سود دهی، مشکلات احتمالی شغل و… . سعی کنید در برنامه ریزی خود، به یکباره گامهای بزرگ بر ندارید و ابتدا برنامه ریزی کوتاه مدت و سپس یک برنامه ریزی بلند مدت داشته باشید. سعی کنید برای شروع تمرکز خود را بر روی برنامه کوتاه مدت گذاشته و برنامه بلند مدت را کم کم بروز نمایید.

برنامه ریزی، باعث می شود یک پلن کلی برای مسیر خود داشته باشید و این یک برگ برنده برای شماست.

قیمت گذاری متناسب

اگر به یک مغازه مراجعه کنید که اجناس را با قیمت بالا به فروش می رساند، آیا خرید خود را انجام می دهید؟ آیا باز هم به آنجا باز می گردید؟ اگر یک مغازه اجناس خود را ارزان بفروشد، نه تنها میزان سود خود را کاهش داده است بلکه باعث از دست رفتن مشتری های هم صنف های خود نیز می شود. سعی کنید محصول یا خدمات خود را با قیمتی ارائه دهید که بتوانید توضیح منطقی راجع به آن به مشتری خود ارائه کنید.

توجه به مشتری

این مورد بسیار گسترده است و در واقع به روش های متنوعی می تواند پول در جیب شما کند. سعی کنید اعتماد مشتری را جلب کنید.قبلا در مقاله دیگری با عنوان راههای جلب اعتماد مشتری و همچنین مطلب “قدرت نظرات و پیشنهادات مشتریان با روش ۷۰/۳۰ و ۸۰/۲۰” به این مطلب مهم پرداخته بودیم.

اصول برقراری ارتباط با مشتری را یاد بگیرید. مشتری های راضی می توانند بهترین تبلیغ برای کسب و کار شما باشند و افزایش مشتری یک راه کارآفرینی با سرمایه کم است، چرا که آن ها ممکن است با تعداد زیادی از افراد سر و کار داشته باشند که ممکن است به محصول شما نیاز داشته و تنها با یک جمله از طرف مشتری راضی به شما مراجعه کنند.

یکی از بهترین روشها، برای نمایش اعتبار کسب و کار خود، و همچنین دریافت نظرات و پیشنهادات مشتریان خود، توسط سامانه بانشان فراهم شده است. شما میتوانید با ثبت کسب و کار خود در صفحه طرح ویژه کسب و کارها ، همزمان نظرات و پیشنهادات و یا انتقادات مشتریان خود را دریافت کرده، پاسخ دهید و با نمایش آنها به دیگران، اعتبار کسب و کار خود را بالا ببرید.

در ادامه برای شما پیشنهاداتی برای کارآفرینی با سرمایه کم داریم که علی رغم ساده بودن کسب و کار می توانند بسیار درآمد زا باشند. برای موفقیت تنها به جرعه ای خلاقیت و خاص بودن نیاز است!

همچنین بخوانید:  بهترین فروشگاه پوشاک در شهر شما چیست؟

خدمات بازاریابی برای کسب و کارها با نیاز به سرمایه کم برای شما

بسیاری از شرکت ها برای رقابت و معرفی محصول خود به جامعه ی مصرف کنندگان از روش بازاریابی تلفنی و یا حضوری استفاده می کنند. حتی شما اگر به نیازمندی های روزنامه ها نیز سری بزنید متوجه نیاز بالای کسب و کارها به بازاریاب خواهید بود.

این یک راه ایجاد کسب و کار با سرمایه ی کم است و در واقع شما خودتان و یا با همکاری تعدادی از افراد دیگر با گذراندن یک دوره کوتاه اصول مذاکره، میتوانید انجام خدمات امور بازاریابی تلفنی و یا حتی بازاریابی حضوری برای کسب و کارها را انجام دهید. تنها سرمایه ی مورد نیاز برای انجام آن مهارت گفت و گو و بستر سازی برای ارتباط با افراد می باشد.

صفحه های مجازی دیگران برای شما سودآور است

سلبریتی ها و شرکت ها و… که دارای صفحات و وب سایت های مختلف با دنبال کنندگان زیاد هستند نیاز دارند به صورت روزانه مطالبی را در صفحات خود پست کنند تا میزان بازدیدشان افزایش پیدا کند. شما می توانید با انجام این کار برای خود کسب در آمد کنید. چنان چه کمی خلاقیت در طراحی پست های خود داشته باشید و بتوانید پست های نو با ایده های جدید خلق کنید، نان شما در روغن است!

شیرین کامی شما و مردم

بانوان یکی از نیروهای بالقوه در هر خانواده برای ایجاد کسب و کار  با سرمایه ی کم هستند. آن ها به سادگی می توانند با کم ترین امکانات شروع به درست کردن شیرینی و دسر نمایند و عکس ها را در صفحات مجازی به اشتراک بگذارند یا حتی مقداری از آن ها را برای تست به شیرینی فروشی ها و رستوران های معتبر ببرند. چه کسی با خوردن شیرینی ها و دسرهای  خوش طعم مخالفت می کند؟ دست پخت شما یک منبع در آمد است اگر آن را دست کم نگیرید.

منشی مجازی

شاید برای شما هم جالب باشد که بسیاری از کسب و کارهای بزرگ، محلی به نام دفتر کاری ندارند! اما این دلیل نمی شود که آن ها نیاز به منشی نداشته باشند. چنین شرکت هایی مثل سایرین باید پاسخ مشتریان را بدهند، آن را راهنمایی کنند، در صورت نیاز بین مشتریان و مدیر تماس برقرار کنند و آن ها را پیگیری کنند. این ها اموری است که می تواند به صورت مجازی توسط شما انجام شود!

انیمیشن و تبلیغات

امروزه روش های معمول تبلیغات تکراری شده اند و بسیاری از شرکت ها به دنبال روش هایی نو و خلاقانه برای تبلیغات هستند. انیمیشن ها همیشه نسبت به سایر تبلیغات توجه بیشتری را به خود جلب می کنند و همچنین می توانند در انواع رسانه ها منتشر شوند. تنها کافی است تبلیغات یک محصول یا خدمت را در قالب یک انیمیشن سرگرم کننده ارائه کنید. این گونه هم بازاریابی کرده اید و هم برای خود ایجاد کسب و کار  با سرمایه ی کم نموده اید.

اَلو تعمیر

امروزه آنقدر مشغله ها زیاد شده است که افراد دائما به دنبال صرفه جویی وقت هستند. شما از این نیاز استفاده کنید و خدمتی ارائه دهید که به صرفه جویی در وقت کمک کند. مثلا به جای این که یک مغازه برای تعمیر لوازم برقی داشته باشید؛ بهتر است از یک شماره ی تماس رند به همراه تعمیرکاران حرفه ای آماده به خدمت استفاده کنید.

نکته ی آخر این که کار و درآمد سراغ کسی می رود که به دنبال آن باشد، نه کسی که سرمایه ی زیادی دارد!

 

امیر عباس شیروانی

امیر دانش آموخته رشته مدیریت است و مدرک کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دارد. او علاقه زیادی به بازاریابی اینترنتی دارد و هم اکنون در گروه بانشان به عنوان کارشناس ارشد تولید محتوا فعالیت دارد.

نظر بدهید

  • برای ثبت نظر خودتان، بهتر است در سایت ثبت نام کنید، اینکار فقط 30 ثانیه زمان نیاز دارد، تا بعدا بتوانید نظراتتان رو کنترل کرده و در قرعه کشی ها شرکت کنید. اما ثبت نام اجباری نیست!
  • بستن
    *
    *
avatar
  اشتراک  
اطلاع از
مطلب قبلی:
فروشگاه صدرا – کد ۱۰۰۹

فروش لوازم آشپزخانه ارزان بهترین قیمت هود اجاق گاز صفحه ای با بهترین قیمت بهترین قیمت فر توکار بهترین قیمت

Close