بهترین مارک برنج ایرانی چیست؟

رای شما / رای کاربران:
۲.۱ از ۹۸۳ رای

 

برنج ایرانی در واقع یکی از محصولاتی است که طرفداران زیادی دارد و در سفره های ایرانی با عطر و طعم خاصی که پس از پخت به ارمغان می آورد به عنوان یکی از غذاهای اصلی نقشی مهم ایفا می کند. از این رو انتخاب بهترین برنج ایرانی از نوع باکیفیت و خوش پخت آن می تواند تاثیر زیادی در تهیه یک غذای  خوب داشته باشد. ویژگی های مهمی از قبیل عطر و طعم برنج، دانه بلند بودن آن و ظاهر مناسب برنج همین طور پخت مطلوب می تواند به عنوان مشخصه های بارز در شناخت کیفیت برنج تلقی شود.

انواع برنج ایرانی که در شمال کشور کشت می شوند دارای ویژگی های متمایز و منحصر بفردی هستند که با شناسایی ویژگی های هر کدام می توان بهترین انتخاب را از میان آنها برگزید و با قیمتی مناسب این محصول را خریداری نمود در واقع خرید برنج نه تنها برای مصارف شخصی بلکه برای رستوران ها نیز اهمیت ویژه ای دارد و مشتریان رستوران هایی با سرو غذاهای سنتی ترجیح می دهند که برنج ایرانی باکیفیت استفاده کنند. بهترین برنج های ایرانی در انواع مختلف در دو دسته برنج محلی و پرمحصول قرار می گیرد و شناخت مشخصات هر کدام می تواند کمک شایانی به خرید مناسب تر این محصول کند.

راهنمای انتخاب و خرید بهترین برند برنج ایرانی

برای خرید برنج مناسب بهتر است که به ویژگی های مختلفی از آن توجه شود که این ویژگی ها شامل:

برنج هایی که دانه های خشک و سفت تر دارند بهتر هستند.

برنج کهنه تر به عبارتی برنجی که زمان زیادی از برداشت آن گذشته کیفیت بهتری دارد.

برنج خوب و مرغوب به رنگ بلوری مات و عاج مانند دیده می شود.

برنج باکیفیت نباید بوی کهنگی بدهد و یا کپک زده نباشد.

به هر میزان دانه های برنج یکدست و هم اندازه باشند نشان از مرغوب بودن برنج است.

می توان برنج را امتحان کرد و اگر دانه برنج به سختی با دندان خرد شود و سفت باشد نشان دهنده خوب بودن برنج می باشد.

روش نگهداری برنج به شیوه ای صحیح به دور از نم و رطوبت و هوای خنک همین طور افزودن سیر و کمی نمک سبب ماندگاری بهتر و حفظ کیفیت آن می شود

با استفاده از روش ها کردن و دمیدن بخار دهان به مقداری از برنج که در مشت خود می گیرید می توانید عطر و بوی مناسب آن را امتحان کنید.

معرفی برخی از انواع بهترین برنج ایرانی

برخی از انواع برنج ایرانی که دارای ویژگی های مناسبی به لحاظ عطر و طعم و همین طور خوش پخت بودن دارند، و در واقع بهترین برنج ایرانی محسوب میشوند، شامل:

برنج هاشمی:

این برنج دارای دانه های بلند و از انواع برنج های خوش پخت می باشد و با داشتن ساختار مناسب و پخت مطلوب طرفداران زیادی دارد. این برنج کیفیت بالایی دارد و در دسته برنج های گرم قرار می گیرد. برنج هاشمی در رده برنج ارقام صدری قرار می گیرند و به عنوان بهترین برنج ایرانی در زمره محصولاتی مشابه خود رده بندی می شوند.

نظرات:

کوکو خانوم: من هاشمی می گیرم خیلی خیلی راضیم وقتی می ریزی تو آب به قدری خوش عطره که تمام ساختمون بوش پخش می شه … البته از آشنا تو کرج می گیرم و تقریبا دو برابر می شه حجمش و ری خیلی خوبی هم داره..

منبع: www.ninisite.com

علیرضا: به نظر من برنج هاشمی گیلان چیز فوق العاده ایه هم خوش عطره هم خوب دم میاد

منبع: https://forum.persiantools.com

نیلا خانم: طارم دم سیاه عالیه هم بو و هم مزه باید آبکشش کنی کته زیاد جالب نیس هاشمی هم خوبه

منبع: www.ninisite.com

 

برنج غلامعباس فلاح و پسران:

یکی از انواع برنج های باکیفیت و خوش پخت که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده و نامی آشنا برای مصرف کنندگان این محصول می باشد برنج برنج غلامعباس فلاح و پسران است که بسیار خوشپخت بوده و کیفیت بالایی دارد.

نظرات:

گلاره ۴۶ نوشته : من برنج فلاح استفاده میکنم … خیلییی راضیم

منبع:www.ninisite.com

Roshan17 نوشته: برنج فلاح و پسران هم عالی هست ….

منبع: www.ninisite.com

هستی ۶۵ نوشته : من فقط به غلامعباس فلاح و پسران اعتماد دارم.

منبع : www.ninisite.com

 

برنج طارم فریدونکنار:

این برنج به لحاظ طعم و همین طور عطری که دارد در مقایسه با بسیاری از ارقام برنج با کیفیتی مطلوب تر کشت و عرضه می شود. در هنگام پخت این نوع برنج قد کشیده و بسیار خوش خوراک می باشد از این رو به عنوان یکی از انواع برنج با ویژگی های منحصر بفرد شناخته می شود.

همچنین بخوانید:  بهترین دندانپزشک در شهر شما کیست ؟ (شهر تهران - نگارش 1)

نظرات:

کریمی: من همیشه از برنج طارم فریدونکنار استفاده می کنم واقعا عالیه الان ن سالی استفاده می کنم حتما امتحان کنید. عطر و بشو فوق العاده است. یه چیز دیگه اگه به برنج در حال جوش یک قاشق غذاخوری آبلیمو بریزی توش خیلی خوب قد میکشه و برنج سفیدتری خواهید داشت.

منبع: www.roozmenu.co

عاطفه: به نظر من هیچ برنجی برنج طارم اصلی که تو شماله نمیشه ما همیشه از فریدونکنار و استانه که اشنا داریم اونجا می گیریم. عطری داره فقط باید حواستون باشه چون همین برنج طارم اصلی رو با چند نوع ارزونترش قاطی می کنن و میفروشن.

منبع: www.roozmenu.com

حامی بانشان : برنج طارم فریدونکنار انواع مختلفی دارد که یکی از بهترین آن‌ها برنج طارم هاشمی است. شما می‌توانید برنج طارم هاشمی درجه یک فریدونکنار را از فروشگاه درکام خریداری نمایید.

برنج دم سیاه:

یکی از انواع برنج ایرانی خوب که به لحاظ ویژگی های خاص خود شناخته می شود می توان برنج دم سیاه را نام برد. این برنج به عنوان یکی از محصولات اعلا شناخته می شود و به دلیل عطر بسیار خوب آن و همین طور دانه های سفید بلند ار انواع مناسب برنج محسوب می شود. این نوع برنج تفاوت کمی با برنج هاشمی دارد و به عنوان یکی از انواع مناسب در رده بهترین برنج ایرانی قرار می گیرد. در واقع از این نظر که برنج هاشمی بهتر است یا دم سیاه ممکن است اختلاف نظر بین مصرف کنندگان وجود داشته باشد اما به دلیل ویژگی های مشابه دارای مشتریان خاص خود است.

نظرات:

زینب: برنج علی کاظمی و هاشمی و دم سیاه سارم جز بهترین و خوش عطر و خوش طعم ترین برنج های ایرانی هستن که هرچی کهنه تر باشن پختشون عالی تره

منبع: www.roozmenu.com

مسافر۶۲: دوستان عزیز برنج دم سیاه بسیار عالیه من با دودی دم سیاه قاطی می کنم بسیار عالی و خوش پخت هستش خیلی سفید و بلند میشه و بسیار خوشمزه است بعد اینها برنج هاشمی رو دوست دارم.

منبع: www.roozmenu.com

رها: برنج دم سیاه آستانه اشرفیه عالیه

منبع: www.khanoomgol.com

سمانه: دم سیاه شمال خوبه من الان صدری استفاده می کنم اونم خوبه. هم عطرش هم دونش

منبع: www.ninisite.com

برنج شیرودی:

این نوع برنج ممکن است با داشتن تفاوتی اندک از لحاظ کیفیت کمی پایین تر از برنج هایی که قبلا توضیح داده شد باشد اما به دلیل داشتن خصوصیات مناسب از لحاظ پخت مطلوب و کیفیت مناسب محصولی پرفروش است. این نوع برنج شمال دارای قیمتی مناسب برای فروش است از این لحاظ دارای صرفه اقتصادی بوده و در رستوران ها و تالارهایی که برنج ایرانی سرو می کنند بسیار پرطرفدار است.

نظرات:

زهرا: خوش پخت، کمی معطر ، ظاهر عالی

منبع: ardtolouie.com

سنا: بهترین برنج، خوش ظاهر خوش پخت

منبع ardtolouie.com

 

 

برنج علی کاظمی:

این نوع برنج نیز در مناطق شمالی کشور کشت می شود و طرفداران خاص خود را دارد. از آنجایی که این برنج توسط فردی به نام علی کاظمی کشف شد به این نام شهرت یافته است. این برنج دارای قد کوتاه تری نسبت به برنج هاشمی و دم سیاه می باشد اما پخت نسبتا خوبی دارد. با توجه به قیمت مناسبی که این برنج دارد فروش بالایی را می توان برای آن مشاهده نمود.

نظرات:

ظاهوری: برنجی که ما استفاده می کنیم عالیه پدر شوهرم از اشنا می گیره همیشه خوب درمیاد اینبار یه کیسه کاظمی هم گرفتیم اونم خوبه اما برنج هاشمی یه چیز دیگس

منبع: www.roozmenu.com

مامان مانی: اگه می خواید برنج خوش عطر باشه از برنج هاشمی استفاده کنید. اگه می خواید خوب قد بکشه از برنج علی کاظمی استفاده کنید.

منبع: www.ninisite.com

شیرین مامان صدف السادات: برنج هاشمی مال علی کاظمی خوبه همیشه از شمال برامون میارن و برنج طارم استخوانی فریدون کنار هم خوبه. برنج باید کهنه باشه تا شفته نشه اگه تازه بود نباید بذاری زیاد خیس بخوره

منبع: www.ninisite.com

امیر عباس شیروانی

امیر دانش آموخته رشته مدیریت است و مدرک کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دارد. او علاقه زیادی به بازاریابی اینترنتی دارد و هم اکنون در گروه بانشان به عنوان کارشناس ارشد تولید محتوا فعالیت دارد.

12
نظر بدهید

  • برای ثبت نظر خودتان، بهتر است در سایت ثبت نام کنید، اینکار فقط 30 ثانیه زمان نیاز دارد، تا بعدا بتوانید نظراتتان رو کنترل کرده و در قرعه کشی ها شرکت کنید. اما ثبت نام اجباری نیست!
  • بستن
    *
    *
avatar
  اشتراک  
جدیدترینها قدیمی ترینها بیشترین امتیاز
اطلاع از
محمد
مهمان
محمد

برنج دم سیاه،هاشمی،فجر.شیرودی.طارم با ارزانترین قیمت
۰۹۱۱۳۷۴۹۲۴۹

ایوب نوری
مهمان
ایوب نوری

سلام.دوستان عزیز یک نوع برنج عنبر بو در دهستان دیره از توابع گیلانغرب کرمانشاه کاشت میشود .بسیار کمیاب و گران است .استفاده کنید .قیمتش دم کارخانه کیلویی ۲۰ هزار است(مهر۹۸).قبلا هاشمی و دم سیاه وفلاح و بهترینه و تمام برند های معروف رو دوستانم از شالیزارهای شمال برام آوردن واقعا از نظر عطر و طعم به پای این نمیرسن.

umweiran@gmail.com
عضو

مقاله کاملی بود ممنون

aseman
مهمان
aseman

اگه مسافرت رفتید به مناطق شمالی، مثلا در مازندران در بعصی پارکها یکسری افراد با وانت برنج میفروشند که قیمتش خیلی خوبه ولی بعد از پخت اصلا عطر و بوی برنجهایی با مارکهایی مثل طارم ۵ ستاره و فلاح و یا دم سیاه رو نمیده و تقریبا عطر و بو نداره و نمیدونم چرا مال ما بعد از حدود ۴ ماه در خونه با اینکه کمی نمک و سیر هم داخلش گذاشته بودیم شپشک زد.

Erfan
مهمان
Erfan

بهترین برنج ایران برنج بروجرد است.که دراستان لرستان است.ما همیشه تا اونجا میریم و از اونجا پانصدکیلوبرنج میخریم وبرمیگردیم تهران.تمام اقوام وهمسایه ها میگن بهترین برنجیه که تاحالا خوردن

محسن آقامنش
مهمان
محسن آقامنش

از برنج خوب گفتید اما از برنج فروشی ها نگفتید. یک برنج فروش خوب تو اصفهان به نظرم برنج دلشاد توی بلوار کشاورز هست که هم قیمتهاش هم جنساش خوبه البته یه جورایی عمده فروشیه که به مشتری عادی هم میفروشه

محمد صادق
مهمان
محمد صادق

فقط طارم ۵ ستاره که عطرش خیلی عالیه . البته برنج غلامعباس فلاح و پسران هم خوبه و قبلا زیاد میگرفتیم ولی خوب از لحاظ عطر ، طارم بهتره

پناهی
مهمان
پناهی

هیچ برنجی مثل برنج کامفیروز فارس خوش عطر وخوشمزه نمیشه

saeed5589
مهمان
saeed5589

برنج هایی که نوشتید واسه ما گرونه . ما برنج عنبربو میگیریم که عطر و بوش هم خوبه

امید
مهمان
امید

برنج فقط برنج کامفیروزی مال استان فارس واقعا اصل برنجه اصل اصل اصل برنج فقط برنج کامفیروزی اصلا ی دارو هست خودش در این حد خوبه

پری
مهمان
پری

عنبربوهم گرون شد کیلو۶ونیممیخریدیم شده۱۸

محمد
مهمان
محمد

سلام الان ما داریم میتوانیم ۱۲ بهتون بدیم ۰۹۱۳۷۴۴۳۰۸۶

مطلب قبلی:
تاثیر دریافت بازخورد مشتریان (نظرات مشتری) در فروش بیشتر

  دریافت بازخورد مشتریان به عنوان یکی از بزرگترین منبع اطلاعات و یکی از مهم ترین استراتژی های فروش بیشتر

Close