راه های جلب اعتماد مشتری (اعتماد سازی مشتریان)

رای شما / رای کاربران:
۴.۵ از ۲ رای

 

همانطور که میدانید بر اینکه کسب و کاری پر رونق داشته باشید در وهله اول باید اعتماد مشتریان خود را به دست آورید. اما اعتماد سازی مشتریان یکی از پیچیده ترین کارهایی است که سازمان ها برای ارائه کالا یا خدمت در بازار باید انجام دهند. در واقع شیوه خرید مشتریان به اینگونه است که اول اعتماد می کند و سپس با شما وارد معامله می شود خریدی را انجام می دهد و منتظر می ماند تا شما حسن نیت خود را به او ثابت کنید. اگر خواهان این هستید که مشتری از شما خرید کند و یا از خدمات شما استفاده کند در وهله اول وظیفه اعتماد سازی مشتریان بر دوش شما می باشد و سپس باید اعتماد مشتری به محصول را جلب کنید. در این مقاله تلاش شده است تا به طور خلاصه در رابطه با راه های جلب اعتماد مشتری توضیح داده شود، با ما همراه باشید.

-احساس امنیت را افزایش بدهید

یکی از اولین نکاتی که در رابطه با راه های جلب اعتماد مشتری وجود دارد این است که در حین خرید از سایت شما احساس امنیت داشته باشد. در صورتی که فرآیند ثبت خرید و پرداخت در سایت شما آشفته و یا دشوار باشد مشتری نسبت به امنیتی که در سایت شما برقرار است دچار تردید می شود بنابراین با برقراری امنیتی کامل در سایت می توانید اولین گام در راه های جلب اعتماد مشتری را به خوبی بردارید.

مراحل و راه های زیادی برای جلب اعتماد سازی مشتریان و یا اعتماد مشتری به محصول وجود دارد، شما به راحتی می توانید با مراجعه به صفحه ثبت نام کسب و کارها از تمامی مراحلی که باید طی کنید تا یک کسب و کار خوب و پررونق داشته باشید آگاه شوید.

–  در رسانه های اجتماعی فعال باشید و به چشم بیایید

همانطور که می دانید امروزه شبکه های اجتماعی در زندگی مردم جایگاه ویژه ای باز کرده است. فعال بودن شما در رسانه های اجتماعی از چند جهت می تواند برای کسب و کار شما سودمند باشد از جمله: بیشتر در معرض دید قرار میگیرید و می توانید نظر مخاطبان را به خود جلب کنید. همچنین می توانید با انتشار محتوای خوب به تعامل با دنبال کنندگان جدید و قدیمی خود بپردازید و به دانسته های مشتریان خود بیافزاید. لازم است بدانید که این راه یکی از مهم ترین راه های جلب اعتماد مشتری در دنیای امروزی می باشد. همچنین شما به راحتی می توانید جهت اعتماد سازی مشتریان خود به ثبت نام کسب و کار ها مراجعه کنید و نیاز خود را برطرف کنید.

همچنین بخوانید:  بهترین تکنیک های فروش برای کسب و کارها

– کمتر وعده بدهید و بیش از تعهد خود عمل کنید

باید بدانید که مصرف کنندگان همانند گذشته به برند ها اعتماد ندارند و یکی از مهم ترین دلایل آن این است که دروغ های زیادی از آنان شنیده اند. در نتیجه این بهترین فرصت برای کسب و کار شما می باشد تا با مدیریتی درست، انتظارات مشتریان را برآورده سازید و کمتر از حد توان خود وعده بدهید و بیش از وعده و قول خود کار ارائه کنید.

– تا می توانید در بخش خدمات مشتریان سرمایه گذاری کنید

هنگامی که مشتریان در محصول و یا خدمتی که از شما خریداری کرده اند با مشکل مواجه می شوند اول از همه به شما مراجعه دارند و کمترین انتظاری که دارند این است که به آنها پاسخی درست بدهید زیرا در این مورد اعتماد به شدت در معرض خطر قرار دارد. اگر مشتریان شما با مشکلی روبرو شوند و خدمات فوری، سودمند و به یادماندنی دریافت کنند، در اینصورت همیشه به برند شما به عنوان یک برند قابل اعتماد نگاه خواهند کرد.

– ارتباط خود با مشتریان را افزایش دهید

بی توجهی به مشتریان باعث می شود که آنها از برند شما دلسرد شده دیگر به سراغ شما نیایند اما یک قانون کلی وجود دارد و آن این است که؛ هر چه بیشتر با مشتریان خود ارتباط داشته باشید و با آنها گفتگو کنید بهتر است. به عنوان مثال برخی از شغل ها مانند مشاوره یا بازاریاب برای اینکه بتوانند خدمات بهتری به مشتریان و مراجعه کنندگان خود ارائه دهند باید با آنها ارتباطی چهره به چهره داشته باشند تا بتوانند تاثیر بیشتری بر روی آنها بگذارند. در واقع از این طریق می توانند جزئیات را برای مشتری روشن کرده و اعتماد او را تا حد زیادی جلب کنید.

سمیرا شاه عنایتی

خوشحالم که در کنار گروه با نشان، از بهترینها، و برای بهترینها مینویسم.

2
نظر بدهید

  • برای ثبت نظر خودتان، بهتر است در سایت ثبت نام کنید، اینکار فقط 30 ثانیه زمان نیاز دارد، تا بعدا بتوانید نظراتتان رو کنترل کرده و در قرعه کشی ها شرکت کنید. اما ثبت نام اجباری نیست!
  • بستن
    *
    *
avatar
  اشتراک  
جدیدترینها قدیمی ترینها بیشترین امتیاز
اطلاع از
Kaseb
مهمان
Kaseb

من به عنوان کاسب هر کاری کنم آخر قیمتها در بازار که مرتبا بالا پایین میشه رو که کاری نمیتونم کنم و منم مجبورم ببرم بالا و آخرش حس اعتماد مشتری به من کمتر میشه

با نشان
Admin

با سلام – به نظر نویسنده اتفاقا با وجود اوضاع بد بازار نیز، مشتریان سعی میکنند اصطلاحا بی گدار به آب نزده و بهترین ها را با نظرات مشتریان دیگر و احساس اعتمادی که به کسب و کارها میکنند انتخاب نمایند و بنابراین باز هم در همین شرایط بد ، میبایست کسب و کار از لحاظ موارد ذکر شده در این مقاله در وضعیت خوبی باشد تا بتوانند مشتریان بیشتری داشته باشند

مطلب قبلی:
نام بهترین مارک کفش مورد استفاده شما چیست؟ (نگارش ۱)

  با یک بررسی در وب سایتهای مرتبط با این موضوع، و فقط با توجه به نظر مردم، از منابع متفاوت، بهترین برند

Close